Re: książka

T [Tue, Jun 26, 2001 at 10:28:46AM +0200]:
> Proszę mi polecić najlepszą ksiażke, do Debiana wraz (najlepiej) z jego
> dystrybucją. Chodzi mi o pozycję, która od początku (jestem początkująy
> bardzo mocno w Linuxie) do (prawie) końca ;) nauczy mnie obsługi tego
> systemu.

Moje 3 grosze.
Jako początkującemu radziłbym kupić *jakąkolwiek* książkę nt. Linuxa, która
jest dla początkujących oraz nie traktuje o żadnej specyficznej jego
dystrybucji, w której nadmienione jest coś o XFree86 (od strony konfiguracji
i zasady pracy, nie zaś omówienie typu "KDE czy GNOME for dummies")

Gdy będziesz "na siłach" poruszać się sprawnie po systemie *nix, rzeczy
dotyczące specyfiki danego systemu będziesz potrafił wyciągnąć z
dokumentacji elektronicznej.

Podobnie sytuacja się ma - przynajmniej w moim przypadku - jeżeli chodzi o
wszystkie inne rzeczy .. Podstaw programowani w C nauczyłem się ze starej książki
Bieleckiego "Turbo C" (mimo, że ćwiczyłem pod gcc :), cała reszta to
przeglądanie cudzych źródłe oraz dokumentacja elektroniczna (nt. algorytmów).

Książki mają wiele wad, których nie posiada dokumentacja elektroniczna.
Często-gęsto dokumentacja elektroniczna jest bardziej rzeczowa,
nic nie kosztuje, można ją przeszukiwać chociażby grepem
- szybciej znajdujemy potrzebne informacje.

Ksiązki mają jedną zaletę: przynajmniej nie spotkałem się jak dotąd z
wygodniejszą metodą czytania, jak z książki :)

--
[ Michal Pasternak     doc@lublin.t1.pl     +48606570000  ]
[ sklepy internetowe, bazy danych, programy na zamówienie ]