Re: Gadu-gadu ? Icq

Pablo [Sun, Jun 24, 2001 at 08:41:53PM +0200]:
> Ja tez uzywam micq, widzialem jeszcze licq i gtkicq ale sa brzydkie i
> niewygodne...

De gustibus es non discutantur...
Poza tym, micq wyposazony jest w tab-completion.. co czyni go wygodnym
dostatecznie.

> Hmm... widze ze wszyscy sa zwolennikami trybu textowego no i cool :-) ale
> jak to wyglada w praktyce parcujesz pod X-ami i co jakis czas Ctrl-Alt-Fx
> zeby sprawdzic czy ktos nie zagadal na ICQ ?

1) nie musisz sprawdzac - bo piszczy
2) nie musisz odpalac pod konsolą - możesz w xterminalu (xterm, rxvt, lub
to, co zapewne będzie dla Ciebie najwygodniejsze - kvt lub konsole)
3) najlepiej odpalic tego typu rzeczy pod screen'em (apt-get install screen)
- pozniej wygodnie mozna pracowac na tych aplikacjach, zaleznie od potrzeb:
pod X, pod konsolą, ssh z uczelnianego komputera też może działać.

Żeby uprzedzić Twoje kolejne pytania: pod screen'em nowe okno otwieramy
kombinajcą Ctrl-A C, przełanczamy się Ctrl-A N lub Ctrl-A P, odłanczamy
screen'a poleceniem Ctrl-A D, przyłanczamy screena z powrotem pisząc
'screen -r'

--
[ Michal Pasternak     doc@lublin.t1.pl     +48606570000  ]
[ sklepy internetowe, bazy danych, programy na zamówienie ]