latin2, xterm, rxvt, bitchx

Przede wszystkim: czy mógłby mnie ktoś oświecić dlaczego niektóre
czcionki (np.: -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-*-*-iso8859-2) w
rxvt wyświetlają się bez ramek, podczas gdy w xtermie nie ma takiego
problemu? Czcionka o rozmiarze 140 również w rxvt wygląda prawidłowo, co
dziwi tym bardziej.
Przekompilowałem BitchX tak, aby wyświetlał polskie literki (tzn. w
include/config.h #undef LATIN1 i #define CHARSET_CUSTOM). Od tej pory
ogonki widać, występuje jednak zjawisko zamiany niektórych znaków na
inne, np.: każda linijka zawierająca coś innego niż wypowiedź powinna
zaczynać się od '-:-'. Znaki te uległy zamianie na: 'ůíů'. Powiedzmy, że
z tym można się pogodzić. Jednak problem sprawia bitchx uruchomiony w
xtermie. Tam znacznie więcej znaków wyświetlanych jest źle, np. '@'
przechodzi w znakch paragrafu, '[' w 'A' z umlautem. Taki stan utrzymuje
się również po opuszczeniu BitchX-a. W rxvt i na konsoli tekstowej
problem ten nie występuje.

--
Tomasz Olszewski | caster@from.pl
"Straszne są słabostki siły." -- Stanisław Jerzy Lec