Re: kernel_ική ερώτηση

Πολύ καλή ανάλυση Γιάννη, απλά μία παρατήρηση (ως γνωστό troll) και κάτι
που θέλω να προσθέσω.

On 17/10/2017 04:39 μμ, John Tsiombikas wrote:

> [...]
>
> Sxedon tipota apo tin parapano paragrafo den isxyei, kai oti mporei na
> isxyei den einai toso profanes oso to perigrafeis.
>
> - Den yparxei logos na pistepsoume oti o Linux kernel einai "safos
>   taxyteros" apo ton kernel ton windows.
> - Se periptosi pou tyxainei na einai, ta pipes den exoun kamia sxesi me
>   ayto to performance.
> - To na les "einai taxyteros" etsi genika kai oxi se kapoio sygkekrimeno
>   task einai aerologia.
> - O windows kernel *den* einai microkernel. Einai monolithic opos kai
>   oloi oi kernels apo praktika leitourgika systimata pou

Ένα μεγάλο ΠΕΣ ΤΑ σε κάθε bullet.

> O kernel den "trexei". Kathetai adranis kai apantaei se hardware kai
> software interrupts. Niotho apo tis erotiseis sou oti den katalabaineis
> pos akrivos doulevei enas kernel.

Εεεε, πλέον αυτό δεν είναι τόσο αληθές :) Πλέον στα μοντέρνα λειτουργικά
συστήματα, όπως γίνονται schedule κανονικά processes, γίνονται και
kernel threads τα οποία κάνουν διάφορες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα
cleanup πραγμάτων. Θα μου πεις ότι και αυτά είναι 'αποτέλεσμα' του timer
interrupt τελικά, αλλά με την ίδια λογική τα πάντα είναι αποτέλεσμα του
timer interrupt, οπότε είτε τίποτε δεν τρέχει ή κάνουμε ένα redefine της
έννοιας του τρέχω και περιλαμβάνει και τα userland προγράμματα αλλά και
πολλά kernel threads :)

> To basiko pou allazei sti leitourgia tou kernel otan exeis multiple
> processors einai oti o scheduler mporei na dinei xrono ektelesis
> taytoxrona se pano apo ena process.
>
> An thes pio sygkekrimeni erotisi prepei na rotiseis kati pio
> sygkekrimeno. Ayto peri pipes pou les paralatp den bgazei noima.

> Sxetika me ti? Me to pos doulevei enas kernel?
>
> Ksekina me tanenbaum, synexise me "Design and Implementation of the BSD
> Operating System", kai des kai tin seira apo arthra pou eixa grapsei

Και τα δύο είναι πολύ καλά, και αν θες να μάθεις και από μοντέρνα O/S
διάβασε το Solaris Internals: Solaris 10 and OpenSolaris Kernel
Architecture το οποίο είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχω δει για μοντέρνα
λειτουργικά συστήματα. Το Design and Implementation of the 4.4BSD
operating system είναι και αυτό πολύ καλό, αλλά πλέον είναι αρκετά
παρωχημένο, αν και ίσως για εισαγωγή να σε βοηθούσε περισσότερο. Του
Tanenbaum είναι αρκετα θεωρητικό νομίζω.

> prin merika xronia:
> http://nuclear.mutantstargoat.com/articles/kerneldev/

Χαιρετισμούς,
Φώτης