Re: Ανανέωση του Πλανήτη GNOME Ελλάδα/Κύπρος

On Friday 09 March 2012 02:52:40 John Tsiombikas wrote:
> Ortha paratireis ti symvainei, alla apotygxaneis na ftaseis sto sosto
> symperasma tou *giati* symvainei ayto.
>
> Den exei na kanei me orimotita, exei na kanei me to poso noima exei mia
> mailing list sygkekrimena gia tous ellines pou xrisimopoioun debian. I
> paratirisi sou tha eprepe na se odigisei sto symperasma oti den exei
> kanena apolytos gamimeno noima mia tetoia mailing list.
>
> An eixame kati na poume pou na itan sxetiko me to antikeimeno tis listas
> tha to legame. O logos pou den leei kaneis tipota sxetiko einai giati
> [...]

Τα μόνα σωστά σχόλιο που έχω ακούσει τον τελευταίο καιρό σε αυτήν την λίστα.
Αυτός ο κατακερματισμός είναι κάτι που δε μπορώ να καταλάβω. Μια "ελληνική
κοινότητα Debian" -ή οποιουδήποτε άλλου project δεν μπορείς να τη
δημιουργήσεις με μια λίστα. Αν υπάρχει λόγος και ανάγκη θα δημιουργηθεί μόνη
της, στην χειρότερη περίπτωση να χρειαστεί απλά ένας καταλύτης. Και ακόμη και
να μαζέψεις 5-10 Debian Έλληνες users/developers δεν έχεις κοινότητα, events
δεν οργανώνουμε, installfests δεν οργανώνουμε, release parties δεν οργανώνουμε
-TBH το θεωρώ γελοίο, αλλά τόσο σπάνια που θα ήταν κιόλας...

Τέλος πάντων, το τελευταίο σχόλιο είναι το πιο σωστό: "αν έχεις κάτι να πεις
για το Debian, θα το πεις σε όλους τους χρήστες του και όχι μόνο στους
Έλληνες".

Να το εξηγήσουμε λίγο γιατί πολλοί θα παρεξηγηθούν. Γιατί οι άλλες χώρες έχουν
δικές τους λίστες λοιπόν; Γιατί υπάρχει *μεγάλος* αριθμός χρηστών που δεν
ξέρει γρι αγγλικά και δε μπορεί να ρωτήσει κάτι στην debian-user ή σε κάποια
άλλη λίστα -πχ Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί, υπάρχει μεγάλο ποσοστό χρηστών εκεί
που δεν ξέρουν αγγλικά και έτσι χρειάζεται μια τέτοια λίστα.

Στην περίπτωση μας όμως, ούτε καν απλούς χρήστες δε μπορώ να ονομάσω τους
περισσότερους από τα μέλη της λίστας, καθώς οι μισοί και πάνω είναι έμπειροι
προγραμματιστές, sysadmins, κλπ και τους ξέρω από άλλες λίστες και έχουν μια
χαρά γνώση αγγλικάν και σπάνια χρειάζονται βοήθεια για να το ζητήσουν από τη
λίστα κιόλας. Θα μου προξενούσε έκπληξη αν πάνω από 10-20% ήταν νέοι χρήστες
Debian που χρειάζονται βοήθεια σε κάποιο προβλημα.

Κοιτώντας τα archive κάθε τόσο πετάγεται ένα εντελώς άσχετο θέμα με τον
υποτιθέμενο σκοπό της λίστας και οι μισοί ενοχλούνται και ειρωνεύονται γιατί
δε φτάνει που έχουμε μια λίστα χωρίς περιεχόμενο έχουμε και spam από πάνω. Και
οι άλλοι μισοί ενοχλούνται με τους πρώτους μισούς.

Οπότε ποια η λύση; Όχι πολλές, ή ξαφνικά οργανώνεται μια ελληνική κοινότητα
χρηστών Debian και αποκτά νόημα η λίστα ή απλά ξεγραφονται όσοι θεωρούν την
ύπαρξη της λίστας περιττή -εγώ είμαι μάλλον στους δεύτερους. Στην αρχή χάρηκα
με το flame γιατί είδα "επιτέλους" κίνηση, ας είναι και flame, αλλά μετά
συνειδητοποιώ ότι είναι κατάντια και καλύτερα να κλείσει η λίστα.

Κώστας

ΥΓ. Το ίδιο ισχύει και για το debian.gr, αν δεν ποστάρω εγώ κάποιο blog το
site είναι ψιλο-dormant και τα δικά μου κάθε άλλο παρά σχετικά με Ελλάδα είναι
(τα πιο πολλά είναι σχετικά με debian-arm όπως θα έχουν ίσως προσέξει
μερικοί). Για τον ίδιο λόγο σκέφτομαι να κλείσω το debian.gr ή να γίνει ένα
reboot, το μόνο που με χαλάει είναι το περιεχόμενο αλλά σε τελική τι να
κάνουμε, progress is progress.

ΥΓ2. Σε όσους μου έστειλαν private mail να κάνω moderate στη λίστα, δεν θα το
κάνω, αρνούμαι κατηγορηματικά να ρίξω το φταίξιμο στους αναγνώστες της λίστας
που απλά δε γουστάρουν spam -γιατί σορρυ κιόλας, αλλά κι εγώ spam το
χαρακτηρίζω, δε με ενδιαφέρουν οι πλανήτες, το μόνο που κάνουν είναι
αναμετάδωση πληροφορίας όχι παραγωγή πληροφορίας/γνώσης, και σε καμία
περίπτωση δεν θεωρώ την δημιουργία planet σοβαρό project. Για την ακρίβεια, θα
έλεγα ότι από τη στιγμή που βγήκαν τα planets, σχεδόν εξαφανίστηκε η αμφίδρομη
επικοινωνία αφού ο καθένας πλέον μη θέλοντας να δικαιολογήσει/συζητήσει κάποιο
θέμα, απλά προβαίνει σε "ανακοινώσεις" στο blog του και ποστάρει το URL
(short-form κιόλας, μπλιαχ). Και αν έχεις αντίρρηση και γράψεις κάποιο σχόλιο,
μπορεί να φας moderation ενώ ο διάλογος συνεχίζεται μέσω blogs και πρέπει να
παρακολουθείς 2-3 blogs για να δεις τι λέει ο ένας και ο άλλος. Κάποιοι έχουν
παρανοήσει εντελώς το σκοπό και την έννοια του blog. mail list = ομαδική
συζήτηση, blog = μονόπλευρή (ίσως διαδοχική) έκθεση απόψεων. Για μερικά θέματα
ταιριάζει, τα περισσότερα posts όμως που βλέπω σε blog θα ταιριάζαν καλύτερα
σε λίστες.

ΥΓ3. Συγγνώμη, σας κούρασα.