Re: Εργασία σε γραφικό περιβάλλον μακρινού υπολογιστή

Dimitrios Eftaxiopoulos wrote:
> Γεια σας,
> Από τον υπολογιστή μου που τρέχει Debian unstable, με στατική διεύθυνση IP,
> θέλω να μπαίνω σε υπολογιστή που βρίσκεται σε άλλη πόλη, τρέχει επίσης Debian
> unstable, με δυναμική διεύθυνση IP (CONNX ADSL) και να βλέπω ή και να
> εργάζομαι στην επιφάνεια εργασίας του KDE.
>
> Ξέρω ότι αυτό μπορεί να γίνει με χρήση ssh. Υπάρχει κάποιo σχετικό εγχειρίδιο
> με οδηγίες για το πως γίνεται αυτό (ρυθμίσεις κ.λ.π), για Debian ή για Linux
> γενικά;
>
> Ευχαριστώ
> Δημήτρης

Λίγη  έτοιμη τροφή:
Εγκαθιστάς στον remote server το πακέτο tightvncserver.

Υπόθεση εργασίας: στον remote server δεν έχεει ήδη κάποιο x session να
τρέχει. Αν θέλεις να συνδέεσαι σε μια ήδη υπάρχουσα Χ session στον
remote server υπάρχει άλλη λύση.

Μετά, από το local μηχάνημα δίνεις:
ssh -L 5901:127.0.0.1:5901 remote.server.com

Με αυτό το forwarding, λες στο ssh να συνδέσει το local 5901 στο 5901
του remote server.

Για την πρώτη φορά, πρέπει να σετάρεις και ένα password. Αυτό γίνεται με
το 'vncpasswd' που θα τρέξεις  στο remote server. Βάζεις ένα απλούστατο
password· δεν έχει καμιά σημασία αφού όλα γίνονται πάνω από ssh tunnel.

Τώρα ξεκινάς στο X session στο remote server:
x11vnc -display :0  -noxdamage
(αυτή την εντολή την δίνεις στον remote - το noxdamage δεν είμαι
σίγουρος αν χρειάζεται)

Τώρα ξεκινάς από το local μηχάνημα κάποιον vnc client (το krdp για
παράδειγμα) και δίνεις vnc://127.0.0.1:5901

Aν έχουν όλα πάει καλά και δεν ξέχασα τίποτα, θα πεταχτεί ένα παραθυράκι
για να βάλεις το password που σέταρες πριν, και μετά θα δείς το kde
session του remote server σου.

Αφού τελειώσεις, κάνεις log out το remote session σου μέσα από το KDE
και δίνεις στον remote server
vncserver -kill :1

αυτά...

Γ.
υγ. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον αυτό το ΝΧ αλλά δεν το βλέπω να υπάρχει
για debian...