Re: Nvidia vs ΑΤΙ chipsets στο Debian

2009/10/24 John Kapnogiannis <i.kapnogiannis@di.uoa.gr>:
> Εγώ παιδιά πάντως κατάφερα να κάνω την κάρτα μου να δουλέψει σε testing. Αφού
> μου έσπασε τα νεύρα ο fglrx επειδή σταμάτησε το support στην κάρτα μου (ATI
> mobility radeon X1600 512MB) και μετά μπήκε και ο καινούριος xserver που δεν
> δούλευε με τον πιο παλιό fglrx που με "υποστήριζε". Αφού είχα ξενερώσει λοιπόν
> που ήμουν ένα μήνα χωρίς acceleration πέρασα τον radeonhd driver και όλα μια
> χαρά. Τυχαία πέρασα και το πακέτο linux-firmware και τώρα έχω και 3d εφέ και
> είμαι μέσα στην τρελή χαρά. Ξενέρωσα πάλι μεν επειδή έχει προκύψει το γνωστό
> bug με μια lib του gl :p

> [...]

Η radeon X1600 είναι της σειράς r5xx οπότε έχει 3D υποστήριξη από τον
open driver. Τώρα το γιατί χρειάζεται το firmware είναι άλλη
ιστορία... Απ' ότι φαίνεται, οι "open drivers" δεν είναι και τόσο open
και απαιτούν ένα κλειστό firmware για να δουλέψουν. Για να δεις λοιπόν
τους radeon/radeonhd να δουλεύουν, πρέπει να βάλεις αυτό το firmware.
Δυστυχώς, ως non-free, το firmware είναι σε ξεχωριστό πακέτο στην
κατηγορία non-free του debian. Το κακό είναι ότι οι radeon και
radeonhd όχι απώς δεν δουλεύουν σωστά, αλλά μπορεί να προκαλέσουν και
kernel panic εάν λείπει το firmware :( Το πάθαινα καθημερινά πριν λίγο
καιρό, έως ότου είχα την ιδέα να ρωτήσω στο #debian-x, όπου με
πληροφόρησαν για το firmware.