Re: [Bulk] Re: Προδιαγραφές μαθητικών Netbooks

On Sun, Oct 04, 2009 at 05:57:14PM +0300, Faidon Liambotis wrote:

> Φαντάζομαι μιλάτε μόνο για *desktop*, ε;
> Γιατί στους servers δεν νομίζω πως μπορούμε να διαφωνήσουμε στο ότι έχει
> ήδη γίνει mainstream, εδώ και χρόνια.

Σαφώς.

> Ακόμα και γι' αυτό λοιπόν, δεν συμφωνώ.
> Πώς ορίζουμε το «mainstream»;
>
> Πόλεις, όπως του Μονάχου, και κράτη, όπως της Εξτρεμαδούρας Ισπανίας και
> της Βραζιλίας εγκαθιστούν σωρηδόν αποκλειστικά χιλιάδες υπολογιστές με
> GNU/Linux (στις περιπτώσεις που αναφέρω, με Debian).

Και όχι μόνο.

> Ταυτόχρονα, ελληνικά μαγαζιά πουλάνε υπολογιστές με διανομές είτε είναι
> υποχρεωμένοι (όπως στον μαθητικό) είτε όχι (είχα δει διαφήμιση στο
> e-shop.gr παλιότερα, αν δεν απατώμαι)

Οκ, απλά η πολιτική τους πρέπει να αλλάξει σε αρκετά ζητήματα.

> Εντάξει, δεν είναι mainstream as in «έχω το 90% της αγοράς» αλλά είναι
> σε επίπεδα OSX, θα έλεγα.

Γι' αυτό και αναφέρθηκα μόνο στο GNU/Linux και όχι σε UNIX-like
συστήματα γενικότερα. Το ότι το OSX πάει καλά έχει να κάνει αφενός με
την αρχιτεκτονική του UNIX και αφ' ετέρου με την στροφή της εταιρείας
πολλές φορές στο foss.

Προφανώς δεν εννοώ ότι το GNU/Linux είναι ανύπαρκτο στην αγορά, τις
συμπεριφορές σχολίασα.

> Τέλος, μην ξεχνάμε και άλλες αγορές όπως η ανερχόμενη των smartphones.
> Εκεί 3 από τις 5 πλατφόρμες (Windows Mobile, iPhone, Android, Palm
> WebOS, Nokia Maemo) είναι με Linux και 2 από αυτές με πλήρες stack
> παρόμοιου ενός Desktop.
>
> Αν αυτό δεν είναι «mainstream», τι είναι;

Τα πράγματα προφανώς δεν είναι όπως τα mid-90s και τέλη, αλλά θα
μπορούσαν να ήταν διαφορετικά επίσης.

--
Akis Foulidis

``Times like these call for a Big Lebowski.''