Re: welcome to the Debian club!

2009/8/2 galaxico <galaxico@quad-nrg.net>:
> Παρακολουθώντας τη συζήτηση για το mono κλπ. ελπίζω απλά η υπεροπτική
> άποψη "μόνο η άποψη των DD έχει βαρύτητα, αυτοί αποφασίζουν οι φιλοσοφικές
> ανησυχίες των "απλών χρηστών" είναι άνευ ενδιαφέροντος" να είναι
> μειοψηφικές μεταξύ των DD. Και μάλλον πρέπει να είναι γιατί διαφορετικά το
> Debian θα ήταν μια διανομή αναπτυσσόμενη για την κλειστή λέσχη των 1000+
> DD και την ικανοποίηση της "τεχνικής τους ειδημοσύνης και ματαιοδοξίας"
> και όχι το "Universal OS" που έχει κερδίσει "πλατιές λαϊκές μάζες".

Σε αυτό προσωπικά διαφωνώ (ως επίσης απλός χρήστης). Μπορεί να μην έχουμε
άποψη/ψήφο σε "πολιτικά" θέματα του debian, αλλά κανένας δε μας εμποδίζει
να προκαλέσουμε όση βελτίωση θέλουμε.

Ενδεικτικά μπορούν να αναφερθούν τα τόσα πολλά πακέτα που συντηρούνται
συνεργατικά από ομάδες χρηστών που δεν είναι DDs, πολλές φορές απλοί
χρήστες συνεισφέρουν ακόμα και σε αλλαγές στο policy.

Η κύρια διαφορά με τους "επίσημους" developers είναι ότι αυτοί είναι δεσμευμένοι
σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι εμείς (περισσότερη ευθύνη, περισσότερος χρόνος)
και σε αντάλλαγμα είναι φυσικό να έχουν και περισσότερα δικαιώματα.
Αλλά άλλο αυτό
και άλλο να λέμε ότι είμαστε ανήμποροι :)

Στο κάτω-κάτω εμείς έχουμε μεγαλύτερη ευχέρεια να χρησιμοποιούμε και να
συνεισφέρουμε και σε άλλες διανομές κατά καιρούς ακριβώς επειδή δεν έχουμε
την ίδια υποχρέωση να αφιερώνουμε χρόνο στο debian.

> Και παρεμπιπτόντως πρόκειται για εξαιρετικά επίκαιρη συζήτηση αν σκεφτούμε
> ότι το DebConf9 (23-30 Ιουλίου στο Caceres Ισπανία) αποτέλεσε χώρο
> σημαντικών ζυμώσεων σχετικά με καθοριστικά ζητήματα εξέλιξης του Project
> μεταξύ των οποίων:
> 1) η ανακοίνωση από το Release Team για time-based release freezes
> (αρχίζοντας
> από το Debian 6.0-aka Squeeze)
> 2) redesign του Debian logo
>
> Αξίζει να παρακολουθήσει κανείς τα σχετικά thread αφού εμείς οι "κοινοί
> χρήστες" φαίνεται ότι στρερούμενοι δικαιώματος απόφασης και ψήφου μάλλον
> [...]

Χε, νομίζω ότι το βλέπεις πολύ μαύρα το ζήτημα :)

Σαφώς και χρειάζεται να ενημερωνόμαστε, κάθε ένας για τους τομείς του debian
development που τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Π.χ., ο Φαίδων υποσχέθηκε
ότι θα περάσει από το BOF της Java μετά από δική μου παράκληση αφού
η συνάντηση αυτή δε βιντεοσκοπήθηκε.

Φιλικά,
Παντελής