Re: Debian καi mono

O/H Pantelis Koukousoulas έγραψε:
2009/8/1 Πρεκατές Αλέξανδρος <aprekates@gmail.com>:
O/H Pantelis Koukousoulas έγραψε:

Ως προς 'τις ''φιλοσοφικές''' απόψεις που δεν πρόκειται να πείσουν κανέναν':
Το ελλακ δεν είναι μόνο προγραμματισμός και τεχνική αρτιότητα και
πχ o RMS ένα από τα ιδρυτικά πρόσωπα του ελεύθερου λογισμικού
δεν ήταν μόνο ένας καλός χακερ και προγραμματιστής.

Σίγουρα όχι μόνο, αλλά έχει υπάρξει *και* αυτό. Το να απαρνηθεί κάποιος
ουσιαστικά μια θέση στο MIT και να γράψει το αρχικό GNU system, τη
GPL κλπ σίγουρα είναι μια δημιουργική αντιμετώπιση και είναι αυτό που
του έδωσε το δικαίωμα να έχει άποψη.

Αν είχε μόνο φιλοσοφικές απόψεις χωρίς να έχει κάνει τίποτα, τότε κανείς
δε θα του είχε δώσει ποτέ σημασία.

Και τα δυο στοιχεία ήταν απαραίτητα όπως είπα στο προηγούμενο post.
Αν είχε γράψει μόνο κώδικα θα ήταν ακόμα ένας προγραμματιστής
στο  payroll μιας εταιρεία και δεν θα είχε προκαλέσει τις αλλαγές
έγιναν στον κόσμο του λογισμικού.
Και ας μην ξεχνάμε οτι η μη προγραμματιστική πίεση της
κοινότητας μέσα από συζητήσεις και επιχειρήματα ανάγκασε
την ms να κάνει την community promise. Αν περίμενε η κοινότητα
από τους ''καλούς'' προγραμματιστές του mono ζήσε μάι μου... :-)

Τελος δεν καταλαβαίνω αυτό που προτείνες έμμεσα σαν επιλογή δράσης-απαντησης
στην αντι-mono πλευρά. Γενικά:Αν ένα μέρος της κοινότητας αισθάνεται ότι
ένα άλλο μέρος έκανε κάτι αρνητικό για την κοινότητα η λύση είναι
να δεχτούμε το αποτέλεσμα της δουλειάς της πρώτης ομάδας και
η δεύτερη ομάδα να αρχίσει να φτιάχνει καλύτερα σχετικά προγραμματα;
Αυτό σε μια άλλη ανάγνωση λέει: Η πρώτη ομάδα έκανε αυτό που ήθελε
αγνόωντας τον προβληματισμό και τις αντιρρησεις της δεύτερης ομάδας,
επικράτησε ο ισχυρότερος και τώρα περιπέζει την άλλη ομάδα να μην γκρινιάζει
σαν παραπονίάρικο παιδί αλλά να στρωθεί στην δουλειά γιατί είναι και
κακοί προγραμματιστές!

Ανέξοδη λύση δεν υπάρχει δυστυχώς. Για να επικρατήσει η μία ή η άλλη
άποψη χρειάζεται δουλειά. Οι developers του mono δεν κάθισαν να
παραπονιούνται γιατί δε φεύγει η Java από το main, έγραψαν κάποια
προγράμματα για να "αποδείξουν" το concept ότι το mono είναι όντως
χρήσιμο.

Τα προγράμματα αυτά τα χρησιμοποιούν κάποιοι άνθρωποι. Αν θέλουμε
να τους πούμε να πάψουν να τα χρησιμοποιούν θα χρειαστεί κάποιο
υποκατάστατο (με τουλάχιστον τα ίδια features), δε γίνεται αλλιώς.
Δεν το έχω δει σαν θέση της antimono πλευράς
να μην είναι το mono διαθέσιμο και στον μικρό βαθμό που αφορά
την μικρή μου συμμετοχή στον διάλογο ούτε εγω το ανέφερα.
Η Υπόθεση αυτή έπεσε
στην αντίληψη μου εδώ και 3 μήνες περίπου.
Υπάρχει σχετικός προβληματισμός εδω και χρόνια. Απλά
λόγο κινήσεων να περάσει σαν default υποθέτω αναζωπυρώθηκε
μια διαμαχη δημιουργώντας αρκετες συζυτήσεις ώστε
να πέσουν στην αντίληψη μου . Συνεπως
μην παρουσιάζουμε παθητική και αθώα την προ-mono  προ-ms πλευρά.
Κινήθηκε επιθετικά με διάθεση να σπρώξει τις εφαρμογές της
ενώ η κοινότητα είχε βρει ένα σημείο ισορροπιάς στο θέμα.
Τους περιγράφεις σαν τους καλούς προγραμματιστές που απλά
θέλουν να κάνουν την προγραμματιστική δουλειά τους και
δεν τους αφήνουν τα κακά rants που δεν έχουν άλλη δουλειά
από το να γράφουν φιλοφικές χαζομαρούλες .Αυτή η εικόνα
με αυτά που έχω διαβάσει έχει σημαντικά κενά  και παραμερίζει
τον όλο προβληματισμό της άλλης πλευράς τον οποία δεν
συμμερίζεσαι στον ίδιο βαθμό.

Αλέξανδρος