Re: Debian καi mono..

On 7/26/09, Πρεκατές Αλέξανδρος <aprekates@gmail.com> wrote:

>  Τέλος με ενόχλησε σε μερικα σημεία το  ύφος του μέλους της λίστας Tsiombika.
>  Δεν ξέρω τι θεωρείς σοβαρό. Είναι ένα θέμα που συζητηθηκέ πολύ σε forum και
> blogs της κοινότητας  του ελλακ ,τοποθετήθηκε o RMS, και έσυρε  την Microsoft
> στην Community Promise  και έχει σχέση με το Debian (στην απλούστερη εκδοχη
> του ότι σχολιάζουμε τις αλλαγές στο λογισμικό που αποφασίζεται να είναι στο main ή
> οχι).

Το θέμα είναι ότι δεν προβλέπεται (100% σωστά) δικαίωμα ψήφου για εμάς
τους (μη συνεισφέροντες) χρήστες σε τέτοια ζητήματα. Οπότε κάθε ψήφος
έχει αξία μηδέν άρα αν (ας υποθέσουμε) βγουν 20 ψήφοι υπέρ η αξία τους
θα είναι 20 * 0.

Η σπατάλη χρόνου σε μία ψηφοφορία με αξία 0 είναι ο λόγος πιθανότατα
που ο Γιάννης αναρωτιέται "δεν έχετε τίποτα καλύτερο να κάνετε" :)

 Το αν κάτι συζητήθηκε σε blogs ή forum ή οπουδήποτε αλλού γενικά από
μή ειδικούς (τουλάχιστον μη νομικούς στη συγκεκριμμένη περίπτωση) και
το αν πήρε θέση ο RMS ή ο Linus ή ο οποιοδήποτε άλλο προβεβλημένο
στέλεχος της κοινότητας ελάχιστα πρέπει να επηρρεάζει καθαρά τεχνικές
αποφάσεις όπως αυτή.

Διαφορετικά θα είχε πιθανότατα γίνει και ψηφοφορία να σταματήσει ο
Large Hadron Collider για να μη μας καταπιεί η μαύρη τρύπα και θα είχε
πετύχει κιόλας :p

Αν υπάρχουν σαφή νομικά επιχειρήματα για τις συνέπειες που μπορεί να
έχει η παραμονή του mono στο main τα οποία δεν είναι γνωστά στους
αρμόδιους (νομίζω ftpmasters ή debian legal) τότε αυτά μπορούν να
υποβληθούν και είναι πολύ πιθανόν να ληφθούν υπόψην.

Αλλιώς, αν το πρόβλημα αυτό είναι πραγματικά σημαντικό για σένα, ο
σωστός τρόπος δράσης θα ήταν μάλλον να υποβάλλεις ένα bug ως εξής:

"Είμαι debian user / OEM και χρησιμοποιώ debian πακέτα μόνο από το
main repository. Φοβάμαι όμως ότι μπορεί να χρησιμοποιώ εν αγνοία μου
προϊόντα που ενσωματώνουν τεχνολογίες (πατέντες) της MS και αυτό να με
οδηγήσει σε νομικά προβλήματα στο μέλλον δοθέντος του ιστορικού αυτής
της εταιρείας, π.χ., υπόθεση TomTom.

Για να διορθώσω αυτό το πρόβλημα έφτιαξα μια πλήρη λίστα με αυτά τα
πακέτα η οποία συμπεριλαμβάνεται σε ένα δικό μου πακέτο με τίτλο
"not-mono". Το τελευταίο κάνει conflict με όλα τα πακέτα της λίστας
αποκλείοντας την εγκατάστασή τους. Έτσι κάποιος για να εξασφαλίσει
τη "νομική του ησυχία" κάνει απλώς apt-get install not-mono.

Ζητώ να συμπεριληφθεί αυτό το πακέτο στο debian".

Φιλικά,
Παντελής