Re: Μετάβαση από Ubuntu σε Debian

Pantelis Koukousoulas wrote:

> Το να έχεις μια σφαιρική εμπειρία από διανομές δεν είναι κακό, ειδικά αν θέλεις
> να έχεις καθήκοντα sysadmin κάποια στιγμή.
>
> Τουλάχιστον μία source-based διανομή (π.χ., gentoo, sourcemage, lunar, LFS),
> μία bsd-like (slackware) μία debian-like (debian,ubuntu) και μία rpm-based
> (centos, rhel, suse, mandriva, ..)
>
> Έτσι αν βρεθείς σε ένα μηχάνημα που δεν έχεις ξαναδεί έχεις πολύ καλές
> πιθανότητες να ξέρεις ότι χρειάζεται για να κάνεις τη δουλειά σου.
>
> Σίγουρα ισχύει το "όλα linux είναι", αλλά όπως π.χ., σπάνια βλέπεις εξαιρετικούς
> [...]

Στο ότι θα ήταν καλό (αλλά όχι και αναγκαίο) να έχεις πάρει μια γεύση
από διάφορες διανομές συμφωνώ. Γενικά αυτό που ακούγεται ααα ου φτιάχτο
μόνος από την αρχή να καταλάβεις πως δουλεύουν "τα λίνουξ" μου ακούγεται
κάπως. Αν δεν κάνω λάθος το θέμα μιλάει για μετάβαση από μια διανομή σε
μια άλλη. Επίσης η παρούσα λίστα δεν είναι η greek-users όπου λέμε ότι
θέλουμε για διάφορες διανομές. Το παιδί ρώτησε απλά τι πράγματα να
προσέξει κατά την μετάβαση και πετάγεται κάποιος και λέει βάλε slackware
για να μάθεις. Υπάρχουν και άλλα πιο χρήσιμα πράγματα να μάθεις όπως
αναφέρθηκε προηγουμένως και όχι να χάνεις το χρόνο σου να στήσεις το
slackware και να ψάχνεσαι με τις παραξενιές του κάθε φορά που θα θες να
κάνεις κάποια updates.

Απαντώ τώρα στο παιδί που ρώτησε για την μετάβαση.

Γενικά δεν θα παρατηρήσεις σοβαρά προβλήματα. Θα σου πάρει λίγο χρόνο
παραπάνω για να το στήσεις από ότι το ubuntu. Το δεύτερο έχει τα
κλασσικά κλικ κλικ του ενώ στο debian κάποια πραγματάκια πρέπει να τα
προσθέσεις μόνος σου (όπως ανεπίσημο repo εαν θες codecs κτλ).
Συγκεκριμένα τσέκαρε την wifi κάρτα σου τι χρειάζεται για να παίξει αλλά
και για την κάρτα γραφικών σου. Εγω γενικά με αυτά είχα κάποιο θέμα.
Κατά τα άλλα μας ρωτάς συγκεκριμένα να σε βοηθήσουμε. Εαν παίζει πάντως
το ubuntu στο pc σου μπορείς να ελπίζεις ότι εύκολα θα παίξει και το
debian. Αυτά.... Καλή αρχή με το debian. :)

Γιάννης