Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

> Η εμπειρία μου με το reiserfs, σε όλα τα μεγέθη δίσκων και όλα τα workloads
> είναι το άκρως αντίθετο από αυτό που περιγράφεις. Επιπλέον, είναι
> ανυπερθέτως καλύτερο από το ext3. Όσο για το fragmentation, αν ο δίσκος έχει
> πάνω από 25% free space, θα δυσκολευτείς να πεις την ηλικία του (αν και αυτή
> η παρατήρηση χωράει μεγάλη συζήτηση.)
>
> Όλα τα άλλα filesystems που έχω χρησιμοποιήσει ήταν είτε πιο αργά (ext3,
> JFS) είτε επισφαλή για τα δεδομένα (XFS).

Τί να πώ,  θα υποθέσω ότι εγώ είχα κάνει κάποιο λάθος τότε στα settings ή
κάτι τέτοιο. Γρηγορότερο από το ext3 σίγουρα δεν έχω δει ποτέ το reiserfs
να είναι (τουλάχιστον αρκετά γρηγορότερο ώστε να γίνεται αισθητό) αλλά
σας πιστεύω ως πιο έμπειρους :)

Εξακολουθώ να μη θέλω να δω το reiserfs ούτε στα 100 μέτρα λόγω κακής
εμπειρίας (και πόσο μάλλον τώρα που δε θα ξαναδούμε το συγγραφέα του
για κάποιο καιρό) αλλά παραδέχομαι ότι ίσως η περίπτωσή μου να ήταν η
εξαίρεση και να δουλεύει καλά για όλους τους άλλους :)

> To ext4 απέχει 8-12 μήνες από το να χαρακτηριστεί "production ready" και το
> btrfs είναι 3.1415 (περίπου) έτη φωτός μακρύτερα. Επομένως τα contemporary
> filesystems τα ξεχνάμε.

Συμφωνώ.

> Βεβαίως αυτό το workaround δεν λύνει το αρχικό πρόβλημα: ο χρήστης δεν θα
> μπορεί να δει τα δεδομένα του μέχρι να τελειώσει το fsck.

Η ιδέα είναι ότι δε θέλεις να μπλοκάρεις το boot ώστε ο χρήστης να μη νομίζει
ότι το μηχάνημα κόλλησε (ειδικά για headless όπου κόλλησε == δεν ανταποκρίνεται
στα ping).

Το να μη μπορείς να δεις όλα τα 3-4TB κατευθείαν ίσως να μην είναι τόσο μεγάλο
πρόβλημα :)

Επίσης η δεύτερη πρόταση (να μη γίνεται το fsck ρουτίνας για όλα τα partition
ταυτόχρονα / στο ίδιο reboot ) λύνει και αυτό.

Τέλος, δεν μπορώ να φανταστώ πώς το reiserfsck θα μπορούσε να είναι τόσο
δραματικά γρηγορότερο. Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι δε γίνεται
καθόλου.

Σε αυτή την περίπτωση (που υπάρχει δηλαδή απόλυτη εμπιστοσύνη στους
δίσκους / RAID controllers / μνήμη κλπ)  μπορείς πολύ απλά να απενεργοποιήσεις
το fsck ρουτίνας και από το ext3.

Φιλικά,
Παντελής