Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

Dimitris Dalianis wrote:
> Καλημέρα σε όλους, και καλό κουράγιο σε όσους έχουν εξεταστική
>
> Εχω μια εγκατασταση debian η οποια απο default κανει fsck στο ξεκινημα
> του υπολογιστη ανα Χ μέρες ή ανα Υ boot. Το ζήτημα είναι οτι το
> συγκεκριμενο πισι  ειναι ενα κουτι καταχωνιασμενο σε μια μερια μονο με
> ενα καλωδιο ρευματος και ενα καλωδιο δικτυου, το οποιο και εχει 4 x
> 1.5TB δισκους. σε raid5. Το μηχανημα ΔΕΝ λειτουργει 24/7 (κακως κατα
> την γνωμη μου, αλλα δεν μπορω να τον πεισω να το αφηνει 24/7) αλλα
> ανοιγοκλεινει οποτε χρειαστει κατι απο αυτον.

Μου φαίνεται πραγματικά απίθανο από τη μια να χρειάζεσαι μηχάνημα με 4 X
1.5 TB δίσκους RAID5 και από την άλλη να το χρειάζεσαι τόσο λίγο που να
το ανοιγοκλείνεις κιόλας.  Και ειδικά αφού είναι headless και δεν
βλέπεις τι κάνει. Αυτό είναι παράνοια.

> Το ζήτημα λοιπόν είναι ότι όταν κανει boot και ερθει η ωρα του fsck
> αυτο κανει ενα 2ωρο-3ωρο να τσεκαρει τους δισκους. Αποτελεσμα ειναι να
> νομιζει ο χριστιανος οτι το μηχανημα χαλασε και να του κανει hard
> reset.... Εχει γινει 1-2 φορες αυτο, στην τριτη τα παιξε ο δισκος του
> λειτουργικου και τωρα το πισι βρισκεται σπιτι μου(για χειροκινητο fsck
> στο /) .

Κατάφερε λοιπόν μόνος του να κάνει αυτό που φοβόταν. Τι άλλο χρειάζεται
για να πεισθεί να του βάλει ένα UPS και να το αφήσει επιτέλους αναμμένο;

> Ακομα και να του ζητησω να μην κανει hard reset, δεν ειναι δυνατον την
> στιγμη που τον χρειαζεται "τωρα" να ανοιγει "τωρα +Χ ωρες"

Το χρειάζομαι τώρα = stays on.

> Σκεφτηκα να απενεργοποιησω το fsck στην αρχη. Διαβαζοντας στο ιντερνετ
> κανενας δεν συνιστουσε την απενεργοποιηση. Για αρχη το εβαλα στις 100
> μερες μονο, και ιδωμεν

Δεν είμαι σίγουρος ότι είναι καλή ιδέα η απενεργοποίηση του fsck σε
κάποιον που έχει μανία με το reset.  Το να το βάλεις σε περισσότερες
μέρες ίσως, με την προϋπόθεση ότι όταν έρχεται η μέρα ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ. Αλλά
μια και δεν νομίζω να το κάνει, απλώς πείσε τον να μείνει on.