Re: maintaining debian packages

On Thursday 14 May 2009, Michael Iatrou wrote:
> Το Debian πάντα έχει ανάγκη από κόσμο να αναλάβει καινούρια πακέτα,
> πακέτα για τα οποία οι maintainers χρειάζονται βοήθεια ή πακέτα που
> είναι orphaned. Ενδεικτικά:
>
>         http://www.debian.org/devel/wnpp/rfa_bypackage
>         http://www.debian.org/devel/wnpp/help_requested
>         http://www.debian.org/devel/wnpp/orphaned

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο ....

πολύ λίγα από τα παραπάνω πακέτα πραγματικά θα με καίγανε να κάτσω να
βοηθήσω για να συντηρηθούν :-/ Πιστεύω πως το ίδιο νιώθουν κι άλλοι.

Αντίθετα ....
Υπάρχουν όμως περιπτώσεις, στις όποιες για να κάνουμε τη δουλειά μας,
αναγκαστικά θα πρέπει να καταφύγουμε σε πιο δραστικές μεθόδους. Να δώσω
ένα παράδειγμα:

Αν ο server της δουλειάς τρέχει (πολύ λογικά) Debian Lenny, αλλά δεν μας
ικανοποιεί το mercurial 1.0.1-5.1 και θέλουμε το latest and greatest
stable release (aka 1.2.1), τότε θα πρέπει να καταφύγουμε σε μία εκ των
δύο λύσεων:

α) manual ./configure && install στο /var/ΔΟΥΛΕΙΑ/mercurial && cd
/usr/bin && ln -sf /lala/koko /koko/lala
όπου και "μολύνεται" το σύστημα ...

β)  manual packaging επί τόπου ενός source .deb που να είναι στοιχειωδώς
'debianized' το official mercurial 1.2.1 tarball, ώστε να μην είναι
μολυσμένο αφενός το σύστημα και να μπορεί να μας βολέψει μέχρι να μπεί
στο unstable το version που θέλουμε και να κάνουμε μετά dpkg-
buildpackage από εκείνο το source deb, που θα είναι 'debianized' αρκετά
καλύτερα (δηλ. συμπεριλαμβανωμένων όλων των debian specific patches).

Προσωπικά προτιμώ το β, αλλά υπάρχουν μερικές φορές ρε γαμώτι που έχεις
τόσο φόρτο που δεν μπορείς να κάτσεις να διαθέσεις 1-1.5 ωρίτσα για να
το κάνεις.

Όμως το β) είναι μια δουλειά που μπορεί να έχω κάνει εγώ πχ στη δουλειά,
αλλά να οφελεί κι άλλο κόσμο.

Πιο χρήσιμο θα μου φαινόταν ένα unofficial debian repository με τέτοια
καλούδια μέσα (κάποιες αναβαθμισμένες εκδόσεις για το lenny), τα οποία
θα τα φτιάχνουμε εσύ και εγώ που πάνω κάτω μπορούμε να έχουμε μια Α
εμπιστοσύνη μεταξύ μας (παρά να βάλω το unofficial repository του ΔΕΙΝΑ
αμερικανού που δεν τον ξέρω), παρά να κάτσει η ελληνική κοινότητα να
συντηρήσει το adplug: free AdLib sound library που είναι listed στα
orphaned packages (το αλώνι κι η φοράδα).

Δεν ξέρω τί λέτε και οι υπόλοιποι ....
Αν πχ ο καθένας από εμάς κάνει για προσωπικό του συμφέρον κάτι σαν κι
αυτό που περιγράφω στο β), τότε 2 πακέτα εγώ, 2 πακέτα εσύ, 3 ο άλλος,
μαζεύεται ένα repository ....

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?