Re: KDE-Fonts in Libreoffice nicht alle sichtbar

On Tue, 23 Jan 2018 09:43:58 +0100, Rene Engelhard <rene@debian.org>
wrote:
> [...]
>
>LibreOffice drops Type 1 font support » Linux Magazine
>www.linux-magazine.com/.../LibreOffice-drops-Type-1-font-sup...
>Diese Seite übersetzen
>01.03.2017 - Should decisions about free software be determined by the
>needs of developers or users? This recurring question has become
>relevant again in LibreOffice 5.3, which is dropping support for Type 1
>fonts. Type 1 fonts, also known as postscript fonts, were one of the
>first font formats for digital typography.

Du möchtest mir also sagen, dass Bitstream Charter auf meinem System
ein Type-1-Font ist und Charis SIL irgend was anderes? Wie finde ich
das raus?

>Die Kommentare haben auch nen Workaround...

Ich hätte auch kein Problem damit, mir Bitstream Charter in einem
andern Format zu beschaffen.

Grüße
Marc
Mannheim, Germany  |     Beginning of Wisdom "     |