Re: Aikaraja lähestyy: Aguriin osallistuminen

Hei,

> Voisin pitää esityksen vapaiden ohjelmien olemuksesta, suunnilleen
> tuommoisilla reunaehdoilla kuin tuossa yllä. Tosin en ole semmoista
> esitystä vielä tehnyt mutta jos ei muita esitelmöijiä löydy niin
> ryhdyn rustaamaan.

Mietiskellessäni aiemmin tulisinko itse pitämään puheen, päähäni pälkähti
kysymys mahtaako yleisöön tulla juuri lainkaan ihmisiä, jotka eivät tunne
aihetta entuudestaan.

Esim. Helsingissä Linux Demo Dayssä melkein kaikki kävijät tiesivät Linuxista
jo ainakin jotain ja suuri osa vieläpä aika paljon. Alan Coxin vierailulla
tietysti saattoi olla osuutta asiaan, mutta silti..

Siksi minusta olisi hyvä idea ohittaa puheessa perusasiat aika nopeasti ja
ottaa esiin myös jotain vähemmän kaluttuja kysymyksiä, kuten:

  "miksi yritykset ostavat mieluummin suljetun sovelluksen kuin
   maksavat vapaan kehittäjälle kustomoinnista"

  (en osaa sanoa varmasti - luultavasti ei vain tule mieleen, että
   vendor-lock-inin välttäminen on arvokasta, mielessä pyörii
   "halpa ei voi olla hyvää" ja "yrityksen tuote on tae jatkuvuudelle"
   [*köh* B.S. *koh*])

  ja

  "miksi vapaan ohjelman kehittäjä ei kaiva omaa hautaansa"
  (http://linuxtoday.com/infrastructure/2001041200620OPBZCY--)

- Jarno