wat zijn de side-effects van LC_ALL="C"

Hoi!

Een collega op het werk helpt me met het combineren van super-eenvoudig
te schrijven serietje van MarkDown regeltjes, die je dan met een enkel
commando:

,----
| nix run git+https://url...dinges-theme/#pandoc-presentation --refresh -- presentation.md
`----

omzet in een PDF.

Het werkt vlekkeloos op zijn machine (100% nix).

Het werkt bijna vlekkeloos op een VM ingericht met yum (rpm). Daar
moeten we  dat commando dan beginnen als:

LC_ALL="C" nix run git

Op mijn Debian Sid machine krijgen we gekke neven-effecten. Het werkt,
net als op die Yum vm niet zonder LC_ALL="C". Maar met LC_ALL="C"
verschuift op alle PDF pagina's het logootje, zo gauw als we ook maar
een enkel plaatje (JPG) invoeren.

Ik heb net https://wiki.debian.org/Locale bestudeerd.

/etc/environment is leeg

ssh een sshd config bevatten die
SendEnv LANG LC_* en AcceptEnv LANG LC_*

..

Iemand nog een ander idee?