Re: Debian testing op de desktop bij Google

Op 06-08-2022 om 12:04 schreef Cecil Westerhof:
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> writes:

Zelf vind ik het ook wel een boel gedoe, steeds die upgrades om de twee
jaar, dus ik vind er wel wat inzitten.

Ik vind dat wel meevallen. (En de stabiliteit maakt het meer dan
acceptabel.)

Het ligt er denk ik maar aan om hoeveel machines het gaat.

Het enige dat ik vervelend vind is dat de defaults terug
worden gezet.

Als er nieuwe system-wide configfiles zijn dan krijg je daar een vraag over inderdaad. Vaak is het te voorkomen door wijzigingen in de .d directories te zetten, bijvoorbeeld in /etc/sudoers.d/ of in /etc/sshd_config.d/ zodat je de configfiles niet wijzigt.

Hiermee bedoel ik dat applicaties die ik verwijderd heb terug worden
gezet en applicaties die ik heb geïnstalleerd verdwijnen.
Dus als iemand weet hoe ik dat kan voorkomen …

Dat is helemaal niet zo... Applicaties die je hebt verwijderd komen niet terug, en applicaties die je hebt geinstalleerd verdwijnen niet bij een upgrade... Vertel anders eens hoe je dat doet.

https://vandervlis.nl/