DMARC problemen na upgrade

Hallo,

Na een upgrade van Debian9 naar Debian10 naar Debian11 op mijn mailserver heb ik een raar probleem met DMARC. Vooral Ziggo maar ook b.v. Webreus blokkeren opeens e-mail van mailinglists (mailman). Ik gebruik nog de oude mailman2 (uit Debian10). Overgaan naar Mailman3 is een volgende stap, maar nog niet gedaan dus.

Als ik de logs eerder afzoek op DMARC zie ik nergens bounces, maar nu opeens meldingen als:
-----
554 5.7.1 Your message was rejected due to ziggo.nl's DMARC policy.
-----

en:
----
(host mx-in-2.webreus.nl[46.235.44.240] said: 550 #5.7.1 DMARC unauthenticated mail is prohibited.
----

Nu heb ik geen DMARC, al overweeg ik het te gaan gebruiken. Maar net nu ik deze upgrade heb gedaan krijg ik dit soort problemen. Iemand een idee waarom??

https://vandervlis.nl/