HFS+ RW

Hallo,

Iemand vroeg me bestanden te kopieren naar een HFS+ geformatteerde disk (Apple filesysteem). Het viel me op dat het read-only was.

Nu schijn je het ook wel RW te kunnen mount met iets als "-o force", maar of dat nu een goed idee is? Wat ik lees is dat Linux niet goed kan omgaan met de journalling opties van HFS+. Wat betekent dat in de praktijk als je toch zou mounten en kopieren?

Dit is nog Debian 10, is er nog steeds een probleem met die journalling options van HFS+ in Debian 11?

https://vandervlis.nl/