Re: Verwisseling sda en sdb

Geert Stappers:
> Uit het oorspronkelijke bericht:
>  In fstab worden alle partities die gemount worden, aangeduid met 'UUID=...'.
>
> Het 'UUID=...' gebeuren is juist om verwisseling te voorkomen.

Ik herinner me dat ik ooit met die UUID's ben begonnen omdat het opstarten al
helemaal vastliep. Na een tweede of derde poging lukte het dan wel. Dat verschijnsel
was hiermee verholpen.
Maar als ik in /dev/disk/by-uuid kijk, dan zie ik dat de UUID's ook daar net naar de
verkeerde partities linken, bijvoorbeeld naar sda8 i.p.v. sdb8. Wanneer het een keer
wel goed gaat, dan kloppen die links ook weer.

> Ik lees in die observaties dat het om een moderne computer gaat.

Hij is van oktober 2014, 'PC op maat' samengesteld en in elkaar gezet door Paradigit.