Re: Verwisseling sda en sdb

On Sun, Jul 10, 2022 at 03:30:01PM +0200, Diederik de Haas wrote:

> Wat een geweldig advies! Misschien moet ik er zelf ook eens naar luisteren ...
>
> Maw: Ik ben ook tegen dit 'probleem' aangelopen en had sdb1 gemount, terwijl
> ik sda1 had moeten mounten.

Doe ook jullie voordeel met disklabels.

Zie ook manual page mount(8), zoek op label. Alvast een stukje:

       The device names of disk partitions  are  unstable;  hardware
       reconfiguration,  and  adding  or removing a device can cause
       changes in names.  This is the reason why it's strongly  rec‐
       ommended to use filesystem or partition identifiers like UUID
       or LABEL. Currently supported identifiers (tags):

Silence is hard to parse