Re: Phone

On Wed, Mar 30, 2022 at 02:41:08PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> [...]
> vrij lang gehad naast een andere telefoon, met als gevolg dat ik hem bijna
> niet gebruikte. Toen ging de andere telefoon ongeveer een maand geleden
> kapot, sindsdien gebruik ik de Pinephone.
>
> Ik werk vooral thuis, en thuis gebruik ik over het algemeen mijn vaste lijn.
> Normaal hangt de Pinephone aan de oplader, en als ik weg ga neem ik hem mee.
>
> Tot nu toe ben ik niet zo enthousiast moet ik zeggen, en dat heeft vooral te
> maken met onbetrouwbaarheid in de praktijk, misschien dat er iets aan te
> doen is. Misschien ligt het alleen aan mijn hardware en heeft een ander er

Het gaat ons lukken om om te gaan met teksten die niet door marketing
zijn geschreven. We gaan bij win-win-situaties uitkomen.

Dat in andere woorden:
Meeste berichten die we krijgen zijn succesverhalen geschreven door
mensen die daar voor betaald krijgen. Het voelt vreemd om een bericht
te krijgen dat vertelt dat een product toch niet perfect is.
Met de juiste wisselwerking gaat het goed komen.

> [...]
> hem wou opnemen, maar dat dat niet ging. Het beeld bleef zwart. De enige
> optie was dan om te rebooten, en daarmee was het telefoontje weg. In de logs
> kon ik daarna dan niet vinden wie me gebeld had.
>
> Wat ik ook gezien heb is een melding op de telefoon dat er geen "voice
> capable modem" aanwezig was. Een reboot helpt dan, maar ondertussen was ik
> niet bereikbaar.
>
> Verder gebeurd het me soms ook dat ik iemand opbel, maar dat ik niets hoor
> rinkelen o.i.d. Gisteren belde ik bijvoorbeeld ergens heen, en pas toen

Zulke "signalling" komt uit het telefonienetwerk, niet uit een toestel.
Experiment om uit te voeren:
* Bel naar een nederlands nummer en je hoort voordat het gesprek begint
  ring ... ring ... ring ... ring
* Bel naar een engels of iers nummer en je hoort voordat het gesprek begint
  ring ring ... ring ring ... ring ring ... ring ring

Ja, ik ken het gevoel van "off topic".  Jon Postel zou zeggen:

  "be conservative in what you send, be liberal in what you accept"

Gelukkig weten we allemaal dat Debian bestaat om er wat mee te doen.
Juist de vele raakvlakken maken dat we niet snel "off topic" zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robustness_principle