Re: inkomende mail met poort 25 geblokkeerd

mj schreef op za 26-03-2022 om 09:57 [+0100]:
> Ik ben vast niet de enige hier die zoiets probeert te doen, met een
> ISP
> die poort 25 blokkeert.
>
> Zijn er mensen hier met tips of suggesties? Ik kan natuurlijk altijd
> ergens een cloud server nemen en daar zelf de 'herbezorging-naar-
> huis'
> regelen, of de hele mailserver in de cloud neer zetten.
>
> Maar ik wil proberen het thuis te doen, en dus zoek ik een oplossing
> voor het poort-25 probleem.

Persoonlijk zou ik hiervoor een (virtueel) servertje huren voor een
paar euro per maand.

Dan kun je een tunnel (bijv. WireGuard) opzetten tussen je mailhost
thuis en die VPS, wat port forwards instellen en zo voor een "vast IP"
voor je mailserver zorgen.

En dan als je de volgende keer van internetprovider wisselt, er een
kiezen die je een vast IP geeft en poort 25 niet blokkeert :)

-Martijn