Re: inkomende mail met poort 25 geblokkeerd

On Saturday, 26 March 2022 09:57:11 CET mj wrote:
> Ik wil graag thuis (via mn glasvezel) een mailserver draaien, echter
> t-mobile blokkeert poort 25, zowel in als uit.

Heb je al aan t-mobile gevraagd of ze het voor jou willen de-blokkeren?
Ik kan me voorstellen dat ze het *by default* blokkeren omdat de meeste van
hun klanten waarschijnlijk te weinig kennis hebben om hun systemen zo in te
richten en bij te houden dat hun systemen NIET gebruikt worden door
kwaadwilligen en enorme hoeveelheden spam versturen ... met als gevolg dat
(alle) t-mobile hosts op een blacklist terecht komen, inclusief t-mobile zelf.