inkomende mail met poort 25 geblokkeerd

Hoi!

Niet debian specifiek, maar hopelijk toch relevant en wellicht interessant.

Ik wil graag thuis (via mn glasvezel) een mailserver draaien, echter t-mobile blokkeert poort 25, zowel in als uit.

Uit is geen probleem, want kan natuurlijk versturen via een smarthost.

Ik zit een beetje met inkomende mail.

Ik ken inmiddels forwardemail.net, waarmee je inkomende email kunt laten 'her-bezorgen' op een andere poort dan 25. Precies wat ik zoek dus.

Alleen lijkt forwardemail ook het domain van het To: adres te herschrijven naar het fqdn van de mailserver. Ik ben bij hen een ticket hierover begonnen.

Ik ben vast niet de enige hier die zoiets probeert te doen, met een ISP die poort 25 blokkeert.

Zijn er mensen hier met tips of suggesties? Ik kan natuurlijk altijd ergens een cloud server nemen en daar zelf de 'herbezorging-naar-huis' regelen, of de hele mailserver in de cloud neer zetten.

Maar ik wil proberen het thuis te doen, en dus zoek ik een oplossing voor het poort-25 probleem.

Tips, ideeen?

MJ