Re: een "backport" van package hutsefluts

On Tue, Feb 08, 2022 at 11:33:25AM +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Ik vraag me wel eens af waarom het bouwen van een pakket perse op dezelfde
> versie van Debian moet.

Omdat anders de software tegen libraries uit de versie waarop het gebouwd werd
zou kunnen worden, en dan kàn je het mogelijk zelfs niet installeren onder de
andere versie.

> Bijvoorbeeld onlangs bij de nieuwe versie van Firefox gaf dit grote
> problemen.

Het security team zorgt er dan in dat geval voor om de andere nodige backports
uit te voeren, zodat dat kan.

Dit is de reden dat een nieuwe ESR nooit op de ".0" versie in Debian zit: er is
altijd wat extra werk nodig, dus blijven we dan meestal nog op de oudere ESR
versie terwijl het benodigde extra werk gedaan wordt.

> Bovenstaande lijkt me inderdaad een noodoplossing om een pakket uit unstable
> te installeren en up-to-date te houden. Of het werkt en blijft werken lijkt
> me niet zeker, er zou bijvoorbeeld een nieuwere versie van libc6 nodig
> kunnen zijn, of in de toekomst worden.

Dat is inderdaad het extra probleem waar je dan mee zit. Je kunt niet
garanderen dat dat niet gaat gebeuren.

--
     w@uter.{be,co.za}
wouter@{grep.be,fosdem.org,debian.org}