Android mounten

Hallo,

Een klant heeft een vrij nieuwe telefoon met Android 8.0. Het overzetten van foto's ging tot nu toe prima, maar plots lukt het niet meer.

Na het inprikken van de kabel krijgt hij een melding op zijn telefoon waarna hij de verbinding toestaat. Er is verder niet te kiezen voor een bepaald protocol.

Dan volgt een melding op de computer dat het mounten niet gelukt is. Jammer genoeg heb ik de precieze melding niet paraat op het moment, maar daar kwam het op neer.

Iemand een idee wat te doen in zo'n geval?

In syslog zag ik zoiets: gvfsd: PTP: reading event an error 0x05 occurred.

Ik heb zowel de computer als de telefoon laten rebooten zonder dat het wat hielp.

https://vandervlis.nl/