Re: "corrupted double-linked list"

Paul van der Vlis schreef op wo 12-01-2022 om 11:49 [+0100]:
> Hallo,
>
> Ik deed een upgrade van Debian 10 naar 11, en nu lukt het me niet om
> een
> oud package te verwijderen wat niet meer in de nieuwe versie zit.
> Wat zal dit zijn?  (zie onder)  De foutmelding lijkt te zijn:
> corrupted double-linked list

Dat is een foutmelding van libc6:
grep: x86_64-linux-gnu/libc-2.31.so: binair bestand bevat de gezochte
tekst

Ik vind het vreemd dat een shell-script dat niet veel meer doet dan wat
"find", "awk" en "xargs" dat kan veroorzaken.

Gebruik je op die machine iets wat je LD_PRELOAD? (bijvoorbeeld een
alternatieve malloc zoals jemalloc?)

> Als ik in /var/lib/dpkg/info/libpython3.7-stdlib:amd64.prerm kijk,
> dan
> lijkt het dat hij gewoon de bytecode wil verwijderen.
>
> Ik zie in die directory ook nog andere pakketten die er niet horen
> volgens mij, zoals python3.7-minimal en python3.5-minimal.
> Debian 11 gebruikt Python 3.9.

Dat zijn waarschijnlijk packages die "removed" zijn, en niet "purged";
in die gevallen blijven er wat bestanden achter om, als je later alsnog
"dpkg --purge" doet, .

-Martijn