Re: laptop start niet meer op na suspend

> Ja, dat gaat via grub, maar ik werk nog steeds veel met lilo (dat wordt
> niet meer bijgehouden en gaat eruit) en hoe dat met grub gaat weet ik
> niet, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die je dat haarfijn kunnen
> vertellen.
>
> R.

In grub gaat dat met de optie GRUB_DEFAULT=0 in /etc/default/grub
0 is de eerste optie in het grub menu, 1 de tweede, enzovoorts.
Je kan (volgens de gebruiksaanwijzing) ook de naam gebruiken. Ik
neem aan dat je dan aanhalingstekens moet gebruiken, maar dat
weet ik niet zeker. Probeer eens als:

GRUB_DEFAULT='Debian GNU/Linux, with Linux 4.19.andere nummers-amd64'