Re: laptop start niet meer op na suspend

Geert Stappers schreef op ma 06-12-2021 om 12:09 [+0100]:

> Advies: Vraag expliciet naar wat het "wakker worden signaal" is.
>
> In het antwoord verwacht ik iets van een hardware eigenschap.

Ik had al een mail gestuurd naar Tuxedo voordat ik die tip kon
gebruiken. Ik heb wel inmiddels reactie ontvangen. Volgens hen zou ik
twee dingen kunnen proberen: nvidia-driver gebruiken of een ouder Linux
kernel gebruiken.

De eerste suggestie heb ik uitgeprobeerd, en inderdaad, de laptop komt
na suspend weer tot leven. Ik weet niet of dat verrassend is. Wel
jammer dat ik in dit geval een proprietary driver moet gebruiken.
Overigens lijkt hybernation (met die echo disk commando) ook met
nvidia-driver niet goed te gaan.

De tweede suggestie: ik weet nog niet hoe ik dat moet doen. Misschien
dat, als het lukt met het gebruiken van een ouder Linux kernel,
waarschijnlijk  met een ouder kernel nvidia-driver niet nodig is??

Frank