Re: laptop start niet meer op na suspend

On Sun, 05 Dec 2021 16:33:43 +0100
Frank Voncken <debian@familievoncken.nl> wrote:

> Dat kan, ja. Overigens gebruikt mijn niet-zo-technische vrouw de
> laptop ook. En uit gewoonte doet zij de deksel soms dicht (ik ook) om
> het korte tijd later weer te gebruiken. Maar door het dicht te doen,
> komt de laptop in suspend mode terecht en krijg ik het daarna niet
> meer gewekt. Uiteraard kan ik de suspend mode door het sluiten van de
> deksel uitschakelen met binnen in /etc/systemd/logind.conf:
>
>    [Login]
>    HandleLidSwitch=ignore
>    HandleLidSwitchDocked=ignore
>
> Maar of dat goed voor de laptop is, weet ik niet...

Ik ken systemd niet, maar ik vermoed dat-ie met "ignore" gewoon aan
blijft staan. Is er een mogelijkheid om een script af te trappen
waarbij je dat echo command kan afschieten als je de klep sluit?

Nou, ik weet meer niet dan wel ;-)

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/