Re: laptop start niet meer op na suspend

richard lucassen schreef op zo 05-12-2021 om 16:00 [+0100]:

> Misschien dat gebruiken als suspend/hibernate als workaround.

Dat kan, ja. Overigens gebruikt mijn niet-zo-technische vrouw de laptop
ook. En uit gewoonte doet zij de deksel soms dicht (ik ook) om het
korte tijd later weer te gebruiken. Maar door het dicht te doen, komt
de laptop in suspend mode terecht en krijg ik het daarna niet meer
gewekt. Uiteraard kan ik de suspend mode door het sluiten van de deksel
uitschakelen met binnen in /etc/systemd/logind.conf:

   [Login]
   HandleLidSwitch=ignore
   HandleLidSwitchDocked=ignore

Maar of dat goed voor de laptop is, weet ik niet...

> Overigens
> is dit het hibernate commando:
>
> echo disk > /sys/power/state
>
> Maar dat wist je misschien al :)

Nee, dat wist ik niet. Mijn kennis reikt niet zo ver als die van velen
van jullie (respect voor jullie!!)

Frank