Re: (ssh-1 ongefixst maar probleem anders opgelost) Re: Debian 11, openssh server, ssh-1 toegang voor 1 client, hoe?

On Thu, 18 Nov 2021 15:33:46 +0100
Gijs Hillenius <gijs@hillenius.net> wrote:

> Wellicht wijst iemand me binnenkort terecht terecht dat ik niet moet
> peuteren aan de veiligheidsknoppen van SSH.
>
> Ik heb mijn onderliggende probleem (met een legacy Android app)
> inmiddels op een andere manier opgelost.

Het blijft ook een eeuwig probleem. Net zoals browsers die niet meer
willen connecten met bijv een oudere versie ILO van een HP server. Oude
spullen gebruiken, al dan niet in een VM is dan de oplossing. Voor
Debian is er het pakket openssh-client-ssh1 (dat is dan voor jou wel in
de andere richting):

secure shell (SSH) client for legacy SSH1 protocol

Nadeeltje is wel dat-ie out of the box de "normale" ssh_config
gebruikt en daardoor gaat zeuren, je zult dus een ssh1_config moeten
aanmaken en die specifiek moeten gebruiken.

Maar kun je sshd in de configs niet zo maken dat-ie toch die oude
ciphers accepteert?

Er is zo te zien geen pakket openssh-server-ssh1 die je op een andere
poort kan laten draaien met een firewall ervoor.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/