Re: UEFI + LEGACY op USB

On Fri, Sep 17, 2021 at 01:43:10PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik gebruik een USB-naar-SATA adapter en daaraan hang ik dan een SSD waarop
> ik Debian installeer. En van daar wil ik booten.
>
> Die SSD zou ik graag zowel bootbaar hebben met UEFI, als via de oude legacy
> methode. Dus dat het werkt onafhankelijk van de instelling van het BIOS.
>
> De Debian USB-sticks kunnen dit, weet iemand hier hoe je dat ook zelf kunt
> realiseren?

Interresante uitdaging.

Wild idee:

De SSD voorzien met Debian-Installer plus een preseed-file.
In die preseed-file ook aanroep van aanvullende scripts.

Bij de eerste boot moet er dan dit gebeuren:

* Debian-Installer wordt gestart
* preseed file wordt gevonden
* inhoud van preseed file wordt gebruikt
* automatisch verloop van de installatie
  hierbij wordt de SSD overschreven
* Reboot

Silence is hard to parse