Re: Processen die problemen geven achterhalen

Op 24-06-2021 om 17:24 schreef Floris Renaud:
On Thursday 24 June 2021 17:14:36 (+02:00), Paul van der Vlis wrote:

 > Hoi Lennard, en anderen natuurlijk,

> Stel Atop draait en de machine is 10 minuten geleden vastgelopen en ik wil te weten komen welk proces daar zo raar bezig was. Hoe kom ik daar dan achter? Ik zie dat je met "-r" gegevens kunt krijgen van vandaag, en met "-r y" van gisteren. Maar ik zou ze van bijvoorbeeld 10 of 20 minuten geleden willen, en niet b.v. een gemiddelde van die dag of zoiets. Kan dat met Atop?
 >
> Ik denk eigenlijk aan iets wat niet altijd draait, maar iets wat je draait als er problemen zijn die je wilt opsporen.

> [...]

Geeft
journalctl --since "10 min ago"
voldoende informatie om het probleem te achterhalen?

Ik heb voor de grap ca 5 minuten dit commando gedraaid:
od /dev/urandom >/dev/null 2>&1
Dat geeft 100% load op 1 thread.

Maar dat is niet te zien in journalctl, en ook niet met "atop -r".