DRM probleem in Firefox

Hallo,

Ik kreeg een klacht over het afspelen van DRM, wat opeens niet meer zou werken in Firefox. Ik kon het probleem op de ene computer niet reproduceren en op een andere wel. Het bleek dat de Widevine versie anders was, maar op de computer waar het niet werkte stond "laatst bijgewerkt" op vandaag. Blijkbaar is er dus iets mis met het updaten van die plugin.

Ik heb het weten op te lossen op deze manier:
Zet in "voorkeuren | algemeen" DRM uit (staat ergens onderaan).
Herstart de browser (misschien niet nodig)
Ga naar npostart.nl en bekijk iets wat DRM nodig heeft, je moet het nu weer aanzetten met de gele balk. Dat duurt even.
Daarna werkt het weer.

Het actuele Widevine versienummer wat werkt is 4.10.2209.1. Dat kun je vinden bij "add-ons | plug-ins".