Geen IPv6 via PPP

Hoi,

Sinds kort heb ik een GPON Freedom aansluiting, dat is nieuw en nog niet voor iedereen beschikbaar.

Nu had ik me voorgenomen om de internet verbinding te realiseren via Debian, dat gaat op zich prima, alleen lukt IPv6 nog niet. Zijn er hier anderen die dit wel aan de praat hebben?

Met OpenWRT werkt IPv6 prima, dus het lijkt niet aan Freedom te liggen.
Maar je weet maar nooit.

Eigenlijk weet ik niet zeker of ik een DHCP client nodig heb hiervoor, maar ik heb er een paar geprobeerd:

dhclient lijkt geen PPP te kunnen, het zegt:
Unsupported device type 512 for "ppp0"

Ik heb de clients uit wide-dhcpv6-client en dhcpcd5 geprobeerd, maar zonder veel succes. Bij die laatste zie ik in de logs meldingen zoals:
-----
2a10:3781:13b6::/48 will expire before renewal
ignoring T1 4294967295 to due address expiry
-----
Het lijkt er dus op dat de lease expired voor de renewal, en daarom maar niet gedaan wordt. Het is me nog niet gelukt dat op te lossen.

Toen ik in de PPP configuratie "debug" aan had staan zag ik ook dit:
May 22 15:42:27 laptop dhcpcd[575]: ppp0: no IPv6 Routers available
Wellicht moet ik een IPv6 router installeren? Dat leek me echter pas nodig als ik er een netwerk achter heb hangen.

Iemand tips?

Eigenlijk realiseer ik me dat ik voor IPv6 een hele range binnenkrijg, waarvan 1 IP voor de router is. Dit is wellicht niet iets wat je normaal met een DHCP client doet. Wellicht kan ik het beter statisch doen.

/etc/network/interfaces
----
auto lo
iface lo inet loopback

auto enp0s25
iface enp0s25 inet manual

auto vlan6
iface vlan6 inet manual
  vlan-raw-device enp0s25
  pre-up /sbin/ifup enp0s25
  mtu 1508

auto freedom
iface freedom inet ppp
   provider freedom
----

/etc/ppp/peers/freedom
----
user pvdv@freedom.nl
pty "/usr/sbin/pppoe -I vlan6 -T 80 -m 1500"
noipdefault
usepeerdns
defaultroute
hide-password
lcp-echo-interval 20
lcp-echo-failure 3
connect /bin/true
noauth
persist
mtu 1500
noaccomp
default-asyncmap
plugin rp-pppoe.so vlan6
+ipv6
ipv6cp-use-persistent
----

/etc/ppp/pap-secrets:
----
pvdv@freedom.nl  1234
----

/etc/dhcpcd.conf
----
hostname
duid
persistent
option rapid_commit
option domain_name_servers, domain_name, domain_search, host_name
option classless_static_routes
option interface_mtu
require dhcp_server_identifier
slaac private