Re: vanilla kernel Debian package

On Wed, 21 Apr 2021 23:19:16 +0200
Geert Stappers <stappers@stappers.nl> wrote:

> Richard, jij schrijft "download", de documentatie zegt "install".

Nou, ik ben inmiddels verder door wat trial and error: wat er
***NIET***  in de docs staat is dat je de vanilla source dir moet
renamen naar de uiteindelijke versie die je gaat krijgen:

$ mv linux-5.10.32 linux-5.10.32-apu1-5.10.32

Als je daarna in die dir draait:

$ make deb-pkg LOCALVERSION=-apu1 KDEB_PKGVERSION=$(make kernelversion)

dan gaat het wel goed. Zo niet, dan vliegen de errors en warnings alle
kanten uit en maakt-ie een kopie ernaast waardoor alles dubbel komt.
En waarom dat versienummer 5.10.32 er nu twee keer in moet is me ook
een raadsel maar dat staat zo wel in de docs.

> Ik heb er al tijden geen reden meer voor gehad. Ik ben benieuwd
> wat ik mis.   :-)

Ik wil een hardened image zonder initrd gedonder hebben voor een
bepaald type hardware dat ik op veel plekken heb staan.

Typisch weer een geval van "je snapt de docs pas als je het allemaal al
weet". Men had beter een script met opties kunnen maken en die
"make-kpkg" moeten noemen.

R.

--
richard lucassen