Re: Installeer sqlitebrowser uit backport

On Sat, Apr 10, 2021 at 01:34:48PM +0200, Cecil Westerhof wrote:

> Er is geen achterstallig onderhoud.

> Wanneer ik geef:
>     apt update
>
> dan krijg ik:
>     All packages are up to date.

Ik begrijp de verwarring.  (Ik denk de verwarring te begrijpen.)
Er is `apt update`, `apt upgrade` en `apt full-upgrade`. Dit komt uit de
manpage van `apt`:

       update
           update wordt gebruikt om pakketinformatie op te halen
           vanuit alle ingestelde pakketbronnen. Andere commando's
           werken met deze gegevens om bijvoorbeeld opwaarderingen
           van pakketten uit te voeren of om informatie op te
           zoeken en weer te geven over alle pakketten die
           beschikbaar zijn voor installatie.

       upgrade
           upgrade wordt gebruikt om voor alle pakketten die
           momenteel op het systeem geïnstalleerd zijn, de
           opwaarderingen te installeren die beschikbaar zijn in de
           pakketbronnen die in het bestand sources.list(5)
           geconfigureerd werden. Nieuwe pakketten zullen
           geïnstalleerd worden als dat noodzakelijk is om aan
           vereisten te voldoen, maar geïnstalleerde pakketten
           zullen nooit verwijderd worden. Indien de opwaardering
           van een pakket vereist dat een geïnstalleerd pakket
           verwijderd wordt, zal de opwaardering voor dat pakket
           niet uitgevoerd worden.

       full-upgrade
           full-upgrade vervult de functie van upgrade, maar zal
           ook momenteel geïnstalleerde pakketten verwijderen als
           dat nodig is om het systeem volledig op te waarderen.

> Maar het blijkt dat apt sqlitebrowser uit testing wil installeren
> i.p.v. backports.
>
> Misschien toch doen. Dan gaat mijn Python ook van 3.7 naar 3.9. :-D

Dan zal
ook weg zijn  :-D

Silence is hard to parse