Re: Kuren bij starten van Testing

Geert Stappers:
> Sjoerd:
>
> Een stukje daarvan
>
> disk:
>   /dev/sdb             ST1000DM003-1ER1
>   /dev/sdc             Generic STORAGE DEVICE
>   /dev/sda             Samsung SSD 840

Die 'generic storage device' is een kaartlezer, ingebouwd in de PC,
en wordt eigenlijk nooit gebruikt.

> Mijn inschatting dat de bootdisk niet de bootdisk blijft.
> Dat de "/dev/sda" vooraan in het bootprocess
> verder in het bootprocess niet meer "/dev/sda" is.
>
> Oplossing daarvoor is iets als "root=/dev/sda2"
> te vervangen door "root=UUID=uniek1D"

In /etc/default/grub had ik dit staan:

# Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux
GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true

Heb dit uitgecommentarieerd en na een 'update-grub' paste zich dit aan
in /boot/grub/grub.cfg.

Zou het ook in /etc/fstab gewijzigd moeten worden? Er staat nu dit:

/dev/sda2  /   ext4   defaults,noatime,nodiratime   0 1

noatime en nodiratime staan er om de SSD te sparen, maar misschien heeft
dat er iets mee te maken.

> Groeten
> Geert Stappers
> Die graag leert hoe het verder is gegaan

Ik heb een paar keer gereboot en tot nu toe ziet het er hoopvol uit!
Over een paar dagen weet ik het zeker, dan laat ik nog eens van me horen.

Groet,
Sjoerd