printer perikelen

Ik ben alweer enige tijd bezig om mijn printer via een asus router aan de praat te krijgen.
Ik moet zeggen met wisselend succes en de reden daarvoor begrijp ik niet.
Het gaat om een brother DCP-195C die ik aan heb gesloten via een AT-AC68U Asus router en via Debian 10 wil laten printen.

Het is een oude maar nog werkende printer en waar ik plezier zou hebben om deze aan de gang te krijgen.
Zoals gezegd; Soms doet hij het wel en soms niet en dit is vooral jammer omdat hij het niet doet als ik heb nodig heb.

Omdat o.a de drivers alleen voor de 32-bits pc zijn en de boel toch wat gedateerd is wil is toch opzoek naar een betrouwbare en onder linux goed werkende printer. Misschien dat ik daarvoor hier wat suggesties vind.

Fred