Re: Werken met testing i.p.v./naast stable

On Sat, 13 Feb 2021 12:04:28 +0100
Cecil Westerhof <Cecil@decebal.nl> wrote:

> Ik werk al jaren met grote tevredenheid met stable. Nu heb ik in het
> verleden gehoord dat er niets mis is met testing.
> Soms loop ik er tegenaan dat een versie van een pakket wat ouder is en
> in testing wel een goede versie staat. En niet alles wat in testing
> staat wordt naar backports gemigreerd.
> Het systeem dat ik gebruik is zowel server als desktop. Dus is het
> verantwoord om dit te migreren naar testing, of zijn de risicos te
> groot?

Ik werk er al zeker 15 jaar mee denk ik. Op al m'n werkstations. In al
die jaren is er misschien een paar keer iets fout gegaan. En dan nog
minor issues. En meestal ben je al te laat om het te rapporteren want
dan is het al opgelost of iemand anders is er al over gaan zeuren. Je
moet er alleen geen productiespullen mee draaien maar dat lijkt me
logisch.

Ik zou wel iedere dag apt update en upgrade draaien. En op een gegeven
moment komt-ie in "freeze" en dan wordt die versie de volgende release.
De dag erna gaat testing, na een enorme berg upgrades over het algemeen,
weer verder als testing op naar de volgende release.

> En is het riskant om iets van testing te installeren op stable?
> Ik loop tegen een probleem aan met sqlitebrowser. Stable heeft echter
> versie 3.10.1-2 terwijl testing 3.12.1-2 heeft. Als mijn probleem daar
> niet in voorkomt, dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om het bij
> 'DB Browser for SQLite' te melden lijkt me.

Je kunt proberen het vanaf source te compileren maar meestal eindig je
dan in een dependency hell, waar "deb-helper" meestal vooraan staat.

R.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/