Re: foutgelopen update

On Wed, 10 Feb 2021 08:16:55 +0100
Gijs Hillenius <gijs@hillenius.net> wrote:

> dat ^^^ doe je middels
>
> apt autoremove

Ik heb laatst gemerkt dat als je een kernelversie overslaat dat soms het
bestand /etc/apt/apt.conf.d/01autoremove-kernels niet meer de juiste
gegevens bevat en dan laat-ie de oude zooi staan, die gaan dan ook niet
weg met een autoremove. Dan wordt het handwerk:

dpkg --get-selections | grep ^linux-image

En dan dpkg --purge linux-image-<version>

Maar misschien is het inmiddels opgelost, want in de bullseye versie
slaat-ie zo te zien alleen de laatste versie op en in de Busterversie
staat een hele lithanie aan versies.

R.

--
richard lucassen