Re: 'apt upgrade' doet iets anders dan 'apt-get upgrade'

On Mon, 04 Jan 2021 15:23:00 +0100
Cecil Westerhof <Cecil@decebal.nl> wrote:

> Dat is het probleem niet, het probleem is dat het blijft staan. Laatst
> kon ik door autoremove (als ik het goed heb) meerdere GB's vrijmaken.

Nou, meerdere GB's, dan heb je dat een hele lange tijd niet opgeruimd.
Ik heb een script dat upgrade (niet dist-upgrade, daar ben ik liever
bij) en ook de boel opruimt. Volgens mij laat "apt autoclean" de
bestanden staan die "apt update" ophaalt en "apt clean" niet, maar dat
zou ik moeten checken.

Als je dan cron-apt draait en een dist-upgrade was toch nodig geweest
gaat-ie vanzelf weer zeuren de volgende dag :)

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/