Re: 'apt upgrade' doet iets anders dan 'apt-get upgrade'

On Sat, Jan 02, 2021 at 12:46:02AM +0100, Cecil Westerhof wrote:
> Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij gebeurd dit pas sinds
> kort. Er staat me bij dat apt van de week is geupdated.

Neen, is niet sinds kort. Is altijd al zo geweest.

Het verschil is dat "apt-get upgrade" nooit nieuwe pakketten zal
installeren als er een nieuwe dependency bijkomt, terwijl "apt upgrade"
dat wel kan doen. Pakketten verwijderen is iets wat beide nooit zullen
doen.

"apt dist-upgrade" en "apt-get dist-upgrade" liggen wel dichter bij
elkaar.

--
To the thief who stole my anti-depressants: I hope you're happy

  -- seen somewhere on the Internet on a photo of a billboard