Re: 'apt upgrade' doet iets anders dan 'apt-get upgrade'

Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> writes:

> "apt" is een ander programma als apt-get, vergelijk de man-pages maar.
>
> Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de security update van apt.
> https://www.debian.org/security/2020/dsa-4808

Ja, dat weet ik, maar een script dat ik draaide in cron om me te
waarschuwen wanneer er upgrades zijn, werkte ineens niet meer.

Ik heb dat opgelost door in het script nu apt te gebruiken en stderr
naar /dev/null te sturen. (Daar geeft apt namenlijk een waarschuwing
als het in een script wordt gebruikt.)

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer