Nieuwe Thunderbird en PGP

Hallo,

Vandaag is de nieuwe Thunderbird uitgerold via security met daarin een eigen PGP implementatie. Deze gebruikt geen PGP van het systeem, maar een eigen PGP die minder kan.

Met moeite heb ik mijn private keys weten te importeren uit ~/.gnupg/secring.pgp. Hierin stonden verschillende keys, en als je opgaf dat je niet al die keys wou, dan wou hij ze toch. Maar goed, gelukt, maar het lijkt me lastig voor iemand die het paswoord van een oude key kwijt is, want het wil wel de paswoorden.

De public keys importeren uit ~/.gnupg/pubring.pgp wil nog niet erg lukken. Thunderbird zegt dat het bestand te groot is. Iemand hier ervaring hoe je pubring.pgp opsplitst?

De melding in het Engels is:
This file is too big. Please don't import a large set of keys at once.
Mijn pubring is overigens 23 MB, dat noem ik niet groot.