Re: GUI programma met root-rechten

On Mon, Oct 05, 2020 at 11:21:15PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Tja, had ik ook gezien. Maar er wordt niet verteld waarom er geen pop-up
> verschijnt die om het root paswoord vraagt. Op een andere machine werkt
> dat wel op die manier.

Probeer dan het volgende:

rsync -avHP machine-die-werkt:/etc/polkit-1 ./polkit-werkt
rsync -avHP machine-die-niet-werkt:/etc/polkit-1 ./polkit-werkt-niet
diff -ruN polkit-werkt polkit-werkt-niet

en dan kijken of je iets ziet dat eruit springt?

--
To the thief who stole my anti-depressants: I hope you're happy

  -- seen somewhere on the Internet on a photo of a billboard